Skintebodalen
Fiber / TV – Owniit
KLYFTERÅSVÄGEN 3C
031-912530
Hej
Nu är vi igång och vi från styrelsen jobbar frekvent med att allt ska funka som det är tänkt.
Lite slingrig väg och önskar lite överseende med detta och vi är medvetna om frustration om detta men vi vet att detta kommer bli bra.
Nedan finns väldigt bra info att tillgå angpående Ownit
På följande sida hittar man som kund information om eventuella driftstörningar.
https://www.ownit.se/kundservice/driftstatus
Information om hur man kommer i kontakt med ownit
https://www.ownit.se/kundservice/kontakt
Information om hur man kopplar in hårdvaran.
Router: https://www.ownit.se/kundservice/guider/koppla-in-hardvara/router/technicolor-799vac-extreme
Tv-box: https://www.ownit.se/kundservice/guider/koppla-in-hardvara/tv-box/koppla-in-mediabox
Vill man som medlem aktivera Ownit play kan man följa denna guide.
https://www.ownit.se/kundservice/guider/tv/ownit-play/aktivering-av-ownit-play
När det kommer till eventuella kostnader som Ownit informerar om vid felanmälan så beror det på vad själva problemet är.
Om Ownit efter felsökning kan lokalisera att felet sitter i konvertern så kommer Ownit informera om 1195kr (engångsavgift).
Denna debitering sker om Ownit behöver skicka ut en tekniker som behöver sätta upp en nya konverter. Om Ownit skickar ut en tekniker och felet sitter i deras utrustning i källaren så sker ingen debitering.
Skulle det vara ett större fel som t.ex trasig fiber eller liknande så kommer offert lämnas.
Om felet sitter i routern eller i TV-boxen skickas det ut ny hårdvara direkt till dig som boende ( finns tyvärr inga i lager hos styrelsen ) Debitering för utskick av hårdvara sker enbart om det är utanför garanti.

Felanmälan
Akut felanmälan dygnet runt:
031 – 91 25 30.
OBS! Får endast användas i verkliga nödfall som t ex låsfel, vattenskada, elfel och fel i tvättstuga.
Öppet för besök
Måndagar kl 18:00 – 19:00